ثبت سوال جدید
لطفا قبل از ثبت سوال جدید از نبودن سوال در بخش سوالات متداول اطمینان حاصل کنید و بعد اقدام به ثبت سوال جدید کنید، ممنون از همراهی شما.

سوالات متداول
روی گزینه « حساب کاربری » کلیک کنید. گزینه «ورود به حساب» را انتخاب کرده و شماره تماس خود را وارد کنید. در صورت صحیح بودن شماره موبایل وارد شده، کد تأیید برای شما ارسال میشود و پس از وارد کردن آن کد، ساخت حساب کاربری شما تکمیل میشود.
توصیه می شود یک حساب کاربری در مرجعیار بمنظور استفاده از تمام امکانات و ثبت آگهی بسازید. پروسه ساخت حساب کاربری در مرجعیار به راحتی و با وارد کردن شماره موبایل شخصی امکانپذیر است.
تمامی کاربران میتوانند وب اپلیکیشن مرجعیار را برای گوشی های اندروید از کافهبازار یا گوگلپلی دانلود کنند. و نسبت به مشاهده هزاران آگهی و همچنین ثبت آگهی خود اقدام کنند.
برای گوشی هایی با سیستم عامل دیگر نیز این امکان بزودی در دسترس قرار خواهد گرفت .
همچنین بمنظور فعالیت در این سامانه توسط لپ تاپ یا رایانه شخصی نیز به نسخه وب اپلیکیشن مرجعیار مراجعه کنید.
برای دسترسی سریع، آسان و تجربه کاربری بهتر، میتوانید وب اپلیکیشن مرجعیار را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید؛ و نسبت به جستجو میان انواع آگهی های مشاوره ای، مشاغل، جذب و استخدام و … اقدام کنید.
برای نصب یا بهروزرسانی وب اپلیکیشن مرجعیار روی لینک زیر کلیک کنید:
بله، ضرورت دارد تا تمامی کاربران بمنظور ثبت آگهی در مرجعیار حساب کاربری شخصی ایجاد نمایند، و سپس از طریق حساب کاربری خود نسبت به ثبت آگهی اقدام کنند؛
ایجاد حساب کاربری تنها با وارد کردن تلفن همراه شخصی خود در وبسایت مرجعیار، براحتی میسر بوده و این امکان را به کاربر میدهد که از تمام امکانات سایت بهره مند گردد.
برای این منظور با مراجعه به صفحه « حساب کاربری » میتوانید با یک کلیک وارد حساب کاربری خود شوید. ایجاد حساب کاربری در مرجعیار تنها با وارد کردن تلفن همراه شخصی خود در این وبسایت براحتی میسر بوده و این امکان را به کاربر میدهد که از تمام امکانات سایت بهره مند گردد.
برای استفاده از تمام امکانات «مرجعیار »، مانند ثبت آگهی، مدیریت آگهی، چت، مشاهده اطلاعات تماس، رزرو آنلاین و… لازم است وارد حساب خود شوید.
توجه داشته باشید که وارد کردن شماره همراه برای ساخت حساب کاربری الزامی است و پس از ساخت حساب کاربری امکان تغییر شماره وجود ندارد. در صورتی که تمایلی به نمایش شماره همراه خود نداشته باشید، مرجعیار در اکثر دسته بندی ها این امکان را فراهم ساخته تا اطلاعات تماس خود را در آگهی نمایش ندهید و از « گفتگو/چت مرجعیار» برای ارتباط با مخاطبان استفاده کنید.
برای خروج از حساب کاربری خود کافی است وارد صفحه « حساب کاربری » شده و روی گزینه «خروج از حساب» کلیک کنید و سپس با انتخاب گزینه «بله» از حساب خود خارج شوید.
در صورت نیاز، شما میتوانید از حساب کاربری خود خارج شده و حساب جدید در مرجعیار بسازید یا با همان شماره قبلی مجددا وارد حساب کاربری خود شوید. لطفا توجه داشته باشید خروج از حساب کاربری به معنی حذف آن نیست و آگهیهای قبلی ثبتشده شما با همان شماره همراه زمان ثبتشان در مرجعیار باقی میمانند.
روش اول : در صورتیکه آگهی شما توسط مرجعیار تایید شده باشد می توانید با ورود به ” حساب من ” و ” آگهی های من ” ، آگهی های خود را مشاهده کنید . در صورتی که تا کنون حساب کاربری ایجاد نکرده اید؛ ابتدا” پس از کلیک کردن روی آیکون ورود/ عضویت ، در مرجعیار ثبت نام و نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام کنید و سپس پس از ورود به حساب کاربری شخصی خود مراحل فوق را تکرار کنید.
روش دوم: پس از انتخاب استان و شهر مورد نظر در صفحه اصلی سایت و انتخاب دسته بندی که در آن آگهی خود را ثبت کرده اید، عنوان آگهی خود را وارد کنید، تمام آگهی های جدید ثبت شده نمایش داده میشود که شما می توانید آگهی های خود را در آنجا ببینید.
سیستم پیاده سازی برای پلتفرم مرجعیار به گونه ای است که امکان ثبت آگهی تکراری میسر نمی باشددر صورت عبور هر یک از کاربران از این سیستم، آگهی شما توسط سیستم پشتیبان تحت عنوان تقلب شناسایی و بلافاصله حذف خواهد شد.
کاربرانی که نسبت به ثبت آگهی تکراری اقدام نمایند، برای بار اول آگهی آنان حذف میگردد و در صورت تکرار به تناسب حساب کاربری آنان محدود ، تعلیق و مسدود میشود و امکان ثبت آگهی در مرجعیار نخواهند داشت.
مسولیت صحت سنجی آگهی ها با خودکاربران و آگهی بینندگان می باشد، پس ضرورت دارد 1- ابتدا” از اصالت آگهی درج شده از طریق برقراری تماس تلفنی یا گفتگو و چت با صاحب آگهی اطمینان حاصل کنید 2- از واریز وجه به صورت آنلاین حتی المقدور خودداری کنید 3- پس از رویت کالا، اقدام به واریز وجه در اماکن عمومی نمایید.
در صورت عدم رعایت مراحل فوق و وقوع کلاه برداری:
الف) سریعا از طریق صفحه ” پشتیبانی” در بالای صفحه مرجعیار و انتخاب گزینه “تماس با پشتیبانی” با ما ارتباط برقرار کنید، تا سریعا موضوع بررسی و نسبت به مسدودسازی حساب شخص کلاه بردار اقدام نماییم.
ب) از طریق سایت پلیس فتا، شکایت خود را پیگیری کنید. آدرس سایت پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات): www.cyberpolice.ir
ج ) با مراجعه به پلیس فتا شکایت خود را پیگیری نمایید.
اصولاً ماهیت سایت نیازمندی ها به گونه ای است که به دلیل حجم بالای آگهی ها و انجام معاملات متعدد امکان نظارت روی تمامی آنها وجود ندارد؛ و سایت چگونگی انجام معاملات را تعیین نمی کند. بنابراین مرجعیار نیز از این قاعده مستثنی نیست و نمی تواند روی معاملات نظارت نماید؛ اما برای جلوگیری از تقلب های احتمالی توسط افراد سودجو به کاربران توصیه میگردد که برای خرید انواع کالا به صورت حضوری اقدام و از صحت آگهی یاکالا اطمینان خاطر پیدا کنند.
در صورت ثبت آگهی یا فعالیتهای غیرمجاز، رزرو نوبت غیر واقعی یا تکرار یک تخلف یا دریافت گزارش تعدادی از کاربران و صحت سنجی این گزارش ها حساب کاربری شما در مرجعیار مسدود خواهد شد.
عدم رعایت قوانین و شرایط مرجعیار ( حتما قوانین و شرایط مرجعیار مطالعه گردد) ، ثبت آگهی یا هرگونه فعالیتهای غیرمجاز که با اصول و چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی، عرف جامعه و قوانین مرجعیار منافات داشته باشد، و توسط کارشناسان مرجعیار شناسایی شود مورد بررسی قرار گرفته طبق قوانین مرجعیار ممکن است منجر به مسدود شدن «حساب کاربری» فرد متخلف شود.
الف) درج و ثبت آگهی های غیر واقعی
ب) معامله و رد و بدل هرگونه کالاو خدمات یا فعالیت های مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران در سایت مرجعیار
ج) ایجاد مزاحمت و بکاربردن الفاظ نامناسب در بخش گفت وگو مرجعیار
د ) دریافت گزارش هرگونه کلاهبرداری توسط سایر کاربران و صحت سنجی آن گزارش
ه ) نقض حقوق سایر کاربران مرجعیار همانند: تولید و ارسال رسید جعلی، لینک فیشینگ، برنامه مخرب یا جعل هویت
و ) نقض قوانین مرجعیار و حقوق کاربران، رفتار مشکوک، عدم توجه به اخطارهای اولیه مرجعیار
نکته 1: در صورت مسدود شدن حساب کاربری هر یک از کاربران، یک پیام با مضمون «حساب شما مسدود شده است» برای شما هنگام ورود به حساب کاربری ارسال و نمایش داده میشود.
نکته2 : در صورتی که فکر میکنید حساب کاربری شما به اشتباه مسدود شده است و طبق شرایط و قوانین مرجعیار، نسبت به درج آگهی اقدام نموده اید و فعالیت شما شامل بندهای فوق نمی گردد میتوانید برای بررسی موضوع توسط کارشناسان مرجعیار، مسئله را از طریق ارتباط با پشتیبانی مرجعیار با ما در میان بگذارید.
در این صفحه شما میتوانید آگهیهای خود را مشاهده، تنظیمات وب اپلیکیشن خود را تغییر، و از تمامی امکانات مرجعیار استفاده کنید؛ لازم به ذکر است که برای استفاده از تمامی امکانات صفحه مرجعیار می بایست، ابتدا یک حساب کاربری بسازید و آنگاه از کلیه این امکانات استفاده نمایید.
برای این منظور و ورود به این صفحه ابتدا روی گزینه حساب کاربری کلیک کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.
زیر بخشهای مختلفی در حساب کاربری وجود دارد که در زیر به صورت خلاصه ارائه میگردد:
ا- آگهیهای من
در این بخش، همه آگهیها و وضعیت انتشار آنها برای هر کاربر نمایش داده میشود.
2- پرداختهای من
1-2- وضعیت پرداخت های هر آگهی را میتوانید در این قسمت مشاهده کنید.
نکته : پرداختهای من در وب سایت و اپلیکیشن اندروید قابل رویت است.
2-2- کلیه یادداشت ها و آگهی هایی که در هنگام جستجو بین سایر آگهی ها در مرجعیار نشان کرده اید قابل مشاهده هستند.
3- بازدیدهای اخیر
در این بخش شما میتوانید آگهیهایی که اخیرا بازدید کردید را مشاهده کنید.
4-تنظیمات
در این قسمت، شما میتوانید استان و یا شهر خود را برای محدود کردن جستجو در سایر نقاط ایران تغییر داده؛ و همچنین یادداشتها، آگهیهای نشان شده و بازدیدهای اخیر خود را حذف کنید.
کد تأیید، یک عدد 4 رقمی می باشد که برای هر کاربر جهت اطمینان از صحت شماره همراه ثبت شده در پنل کاربری ارسال میگردد که این کد به منظور افزایش امنیت کاربران و عدم امکان سواستفاده های احتمالی حین ورود به حساب کاربری شخصی برای هر کاربر به صورت مستقل ارسال می گردد.
عدم ورود این کد امکان استفاده از امکانت مرجعیار را غیر ممکن می نماید، لذا جهت بهره برداری از وب سایت مرجعیار حتما نسبت به ایجاد حساب کاربری و وارد کردن کد تایید 4 رقمی اقدام نمایید.
پس از دریافت پیامک کد تأیید شما مدت زمان محدودی (حداکثر 30 ثانیه) فرصت دارید تا آن کد را وارد نمایید . در صورت سپری شدن این زمان و عدم ورود کد دریافتی جهت تایید حساب کاربری خود در مرجعیار؛ می بایست دوباره درخواست کد تأیید را جهت دریافت کد جدید ارسال و مراحل قبل را تکرار کنید.
همچنین دقت نمایید که تلفن همراه وارد شده در حساب کاربری شخصی صحیح باشد!!! چون در صورت صحیح نبودن تلفن همراه وارد شده و یا سپری شدن زمان کد تایید در سامانه با پیام “خطا” در تأیید مواجه خواهید شد.
لازم به یاداوری می باشد، که این فرایند فقط یکبار و در ابتدای شروع ثبت نام در مرجعیار ضرورت دارد؛ لذا اگر قبلاً وارد حساب کاربری خود شده باشید دیگر نیازی به دریافت و وارد کردن مجدد کد تأیید نمی باشد.
الف) در چه مواردی کد تایید ارسال می گردد :
1- تأیید شماره برای ورود به حساب
برای اولین بار زمانی که میخواهید در مرجعیار حساب کاربری بسازید، ضرورت دارد تا شماره تلفن همراه شخصی خود را در محل مورد نظر وارد نمایید در صورت صحت شماره وارده پیامک کد تایید به آن ارسال می گردد؛ که پس از وارد کردن آن کد تایید حساب کاربری شما ایجاد و میتوانید از امکانات مرجعیار استفاده نمایید.
2-تأیید شماره برای ثبت آگهی
برای ثبت اولین آگهی در مرجعیار این کد تایید برای هر کاربر متقاضی ثبت آگهی از طریق پیامک ارسال میگردد؛ لازم به توضیح است در صورتی کد تایید ارسال میگردد، که شما هنوز حساب کاربری شخصی خود را در این سامانه ایجاد نکرده باشید .
در صورت داشتن حساب کاربری حین شروع فرایند ثبت آگهی کد تایید ارسال نمی گردد.
3- تأیید شماره برای ورود به گفتگو( چت )
برای برقرای گفتگو( چت ) با آگهی دهنده مورد نظر، صرفا و فقط برای بار اول این کد تایید، به شماره همراه شخصی شما که هنگام ثبت نام در مرجعیار وارد کرده اید از طریق پیامک ارسال میگردد؛ پس از وارد کردن کد تایید میتوانید گفتگوی خود را آغاز نمایید.
4- تأیید شماره برای ورود به رزرو آنلاین
برای رزرو نوبت از آگهی دهنده مورد نظر، صرفا و فقط برای بار اول این کد تایید، به شماره همراه شخصی شما که هنگام ثبت نام در مرجعیار وارد کرده اید از طریق پیامک ارسال میگردد؛ پس از وارد کردن کد تایید میتوانید زمان مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به رزرو آن اقدام نمایید. ( لازم به توضیح است که این بخش در حال حاضر در دسترس نیست و بزودی فعال خواهد شد .)
دقت فرمایید ” کد تأیید صرفا به شماره شخص شما پیامک میشود. پس مسولیت هرگونه فعالیت در مرجعیار( ثبت آگهی، گفتگو ( چت) ، رزرو آنلاین) به عهده مالک آن خط تلفن همراه می باشد؛ بنابراین بمنظور افزایش امنیت حساب کاربری خود و جلوگیری از هرگونه سو استفاده این کد را در اختیار دیگران قرار ندهید.
ب) چرا کد تأیید برای من ارسال نمیشود؟
این مورد عدم ارسال کد تایید، ممکن است دلایل مختلفی منجمله :
الف) وارد نکردن صحیح تلفن همراه درزمان ثبت نام
ب) مشکلات اپراتور ها در سرویس دهی
ج) دسترس نبودن اینترنت و …. باشد
عدم دریافت پیامک کد تأیید ممکن است بهخاطر بروز یکی از دلایل زیر باشد:
1- عدم دقت در وارد کردن شماره همراه به صورت صحیح
2- مسدود کردن شماره مرجعیار توسط کاربر جهت عدم دریافت پیامک
3- عدم اتصال به اینترنت.
4- دو سیمکارت بودن تلفن همراه
5- ارسال درخواستهای مکرر در یک بازه زمانی کوتاه
6- مسدود بودن سرشماره در تلفن همراه شما
7- محدودیتها یا مشکلات اپراتور ها در سرویس دهی در یک محدوده
توجه فرمایید؛ در صورتی که دلیل علت عدم ارسال پیامک یکی از موارد فوق الذکر باشد، باید این موضوع را از اپراتور همراه خود پیگیری کنید، زیرا حل آن از سوی مرجعیار امکان پذیر نیست.
نکته: امکان بروز اختلال مقطعی در سرویسهای ارسال پیامک ممکن است باعث بروز این مشکل گردد؛ در این صورت در صفحه پشتیبانی و قوانین، موضوع اطلاعرسانی و به صورت خودکار رفع خواهد شد. و نیاز به تماس و یا پیگیری موضوع از مرجعیار نمی باشد.